College

Okej så jag har med många om och men beslutat mig för att ansöka till college i USA. Den närmaste tiden lär bestå utav mycket plugg, pappersarbete och timmar med datortid på olika amerikanska hemmsidor om skolor och liknande.

Eftersom att planen är att jag ska gå i skolan och bo med min love så kan jag ej göra färdigt allting tills jag vet vars han kommer att bo och jobba. Men jag kan i alla fall börja med det jag kan.


  • läsa på om skolor och visumregler
  • Plugga och göra TOEFL testet (ett test för att kolla hur skillad du är på engelska. man bokar, betalar typ 2000 spänn och åker till sthlm och gör det)
  • Fixa nytt pass, igen...

sedan när jag vet vars jag ska ansöka är det bara att göra det, fixa visum och dra. Håller tummar och tår för att allting kommer att gå som planerat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar