Update

Tänkte ge er en update på allting som har försegått med orkanen nu när jag äntligen fått tillbaka mitt internet!

Lördagen: Det var beräknat att orkanen skulle komma sent på kvällen, vi visste att vi skulle förlora ström, undertiden orkanen var där eller dagen efter. Så vi trodde vi hade hela kvällen på oss att tvätta, köra diskmaskinen, laga middag ta en sista varm dusch innan allting skulle börja.
Sån tur hade vi inte, klockan 8pm (20.00) förlorade vi strömmen.. Alttså ca 4 timmar innan stormen ens hade kommit hit.
Det hade blåst och regnat hela dagen och himlen var mörk grå, men det var jju ingen anledning till att inte ha ström.
Min familj hade gjort ordning så att vi skulle sova i köket eftersom att man kan stänga av allt där så att det inte är massa fönster och så.
Så första kvällen satt vi i mörkret och käka en köttbit på papptalrikar utan nått till. Jo förresten rödvin..

Vi försökte sova, men det gick inte, och bebisen blev sjuk också.. det var ju fett bra timeing. Under stormen så trodde vi att alla föster skulle explodera, man kunde höra hur glaset verkligen trycktes in. Man kunde höra regnet piska mot huset och träd som föll utanför huset.

Också så är mobilnätet nere, så man kan inte ringa någon.

Söndag: Ungarna vaknade klockan 5.30, great!.. Kollade ut genom fönstret, regnade fortfarande hårt och det blåste mycket men stormen var i stort sätt över. Under natten så hade våran generator gått sönder så att det var en decimeter med vatten i källaren.
Senare på dagen då det slutat regna så gick jag ut och kollade på tomten, vi hade stora grenar som såg ut som små träd liggandes över hela gården, hela huset var svartprickigt av sönderblåsta löv som fastnat på husväggen.
På eftermiddagen var jag så uttråkad att jag bestämde mig för att gå och hjälpa värdpappan med att bära upp alla möbler och sånt ur källaren för att sedan använda en vattendammsugare där och torka golven med bleach. det tog oss ca 6 timmar. Gissa om han var nöjd att han fick hjälp.

Måndag: fortfarande utan el, alla vägar är typ avstängda, jag jobbar 10 timmar med att försöka underhålla två ungar i ett hus de varit instängda i hela helgen. Not fun!
Pappan jobbar hela dagen med att bära grenar utomhus, mamman chillar.

Tisdag: fortfarande ingen el, vägar är fortfarande avstängda, båda päronen är hemma, jag jobbar 10 timmar till.

Onsdag: Jobbar 10 timmar. ingen el, vägar är dock öppna nu, nästan alla i alla fall. Jag åker till Sandys för att få ta en varm duscha, på vägen hem fick jag ett sms av pappan där det stod. We have Power! Fatta vilken lycka jag kände! :D

Torsdag: Jobbar 10 timmar, inget internet eller cabel tv, men våra mobiltelefoner fungerar i alla fall.

Fredag: Dagen av lycka! Kör min familj till flygplatsen kl 7 på morgonen och har efter det hela huset för mig själv till måndag mitt på dagen. Känns underbart! :D

3 kommentarer:

  1. Vilket minne! Skönt att få lite minisemester efter allt det där! :)
    Är så glad att du mår bra!! :) KRAM

    ps. Mamman verkar laaaat!

    SvaraRadera
  2. NNNJJJUUUUTT!!!
    :)
    Älskar dig hjärtat <3

    SvaraRadera
  3. Förstår att det varit 6 jobbiga dygn. Kan tro att de är lyckliga som har hjälp.
    Förstår om det är mycket att ta hand om efter allt detta har hänt också.
    /Kram

    SvaraRadera