17 April

Livet här rullar på. Känner att man blir mer och mer som en amerikan varje dag som går.. Dock kommer jag aldrig förstå mig på peanut butter and jelly sandwich, något vidrigare är svårt att hitta.
Jag trivs bra här med min amerikanska lilla familj, mina vänner och staden jag bor i. Det finns ju alltid småsaker man vill ändra på, men man kan ju inte alltid få som man vill..

Just nu ligger hunden nedanför fötterna på mig och småfiser, familjen har nyss kommit hem, klockan är snart 21, flickan är fortfarande vaken och skriker som en galning. Skönt att jag inte jobbar! Jag ligger i sängen och käkar lite godis, och tänker på att allting här i usa är mycket sötare än i Sverige. Även lingonsaften jag köpte från IKEA, tror att de amerikaniserar sakerna de säljer och gör det sötare för att även amerikanerna ska kunna äta/dricka det, själv känner jag för att spä ut det med gin för att det ska bli lite beskt som lingonsaft ska vara. Men men..

I morgon blir det jobb igen, ska nog stänga godispåsen, släppa ut hunden, bortsa tänderna och stoppa in öronpropparna och försöka få lite sömn.


Saknar mina Svenskar, ni ligger mig väldigt nära inpå hjärtat <3

3 kommentarer:

  1. Och vi saknar dig! Hoppas du har det toppen därborta :) KRAM!

    SvaraRadera
  2. Mmm...Puss Puss gumman =)

    SvaraRadera