BOSTON


I fredags åkte jag som sagt till Boston, efter en busstur på 4 timmar anlände vi på hotellet ca klockan 18.30.
Vi gjorde oss redo och gick ut på en liten tur. Vi åt middag på en restaurang som hette 5 napkins, en liiten besvikelse, men restaurangen var riktigt mysig och fullpackad.



Sedan så gick vi till bostons park som heter boston common och drack kaffe.

Emelie diggar
Det blev en rätt tidig kväll ändå, för på lördagen så skulle vi på en 4 timmar lång guidad tur. Så vi var tvungen att kliva upp runt 7 för att hinna gå och köpa frukost och allt innan.






























Vi mötte även en känd person, John Kerry.  Han är senator för massachusetts och även demokraternas presidentkandidat i presidentvalet 2004. Rätt coolt! Han frågade bla vars vi var ifrån :)





Jag har även sett det coolaste jag varit med om någonsin tror jag.. Harvard University! Önskar verkligen att jag kunde vara en del av allt det där, hade verkligen varit hur häftigt som helst.











Köpte mig en Harvard t-shirt och en mugg på harvard shoppen the coop.
Efter en fel dag ute på äventyr köpte vi oss en vinare och gav oss vidare till hotellrummet.







De andra bilderna jag har tagit under kvällen är barnförbjudna och kan ej visas här.. haha

På söndagen så var det dags att fara hem igen, men inte förn klockan 11.45 så vi klev upp runt 8 för att göra oss i ordning och hinna se lite mer utav underbara Boston innan vi skulle hem. Vi åt bla frukost på en fin uteservering. supergott! och mysigt!

Fia våran svenska roomate!




Sen bar det av hem igen! Tråkigt!

2 kommentarer:

  1. Det såg verkligen härligt ut. Ni måste varit helt sålda :). Jag måste även säga att jag blev imponerad över kyrkogården....häftig!
    Fina bilder, det var roligt att fått varit med er i Boston, kram finaste <3

    SvaraRadera
  2. EMMA JAG MÅSTE BARA SÄGA ATT DU ÄR SÅ JÄKLA SNYGG!!!! Puss babe!

    SvaraRadera