Måndag 7 november

På ett sätt hade det varit väldigt skönt att bara ta sitt pick och pack och åka hem, men det finns så mycket och framför allt så många som jag skulle sakna här. Man lever som i ett dubbelliv här på andra sidan Atlanten. Man har sina älskade vänner och familj hemma i Sverige som man självklart saknar, men man har också det lika dant här, vänner och "familj" som man skulle sakna om man inte längre bodde kvar här.

Jag är så tacksam till att jag fick stanna i 6 månader extra i min familj, för jag vet vilken panik jag hade haft nu i skrivande stund då jag tänker på att jag skulle ha haft mindre än 1 månad kvar i detta underbara land.

Nu kommer jag också hem på sommaren i stället för dystra december/januari :) Och jag kan vara med på ett väldigt viktigt studentfirande om jag bestämmer mig för att avsluta min resemånad lite tidigare.

1 kommentar: