College

När det gäller skolan så har de regler om att alla nya studenter måste göra så kallade placement test. Internationella studenter som jag har ett speciellt test designat för de som inte talar engelska som modersmål. Testet består av en intervju på 15 minuter och sedan typ lär och skriv kunskap. 150 frågor sammanlagt. Och det finns 3 olika nivåer på svårighetsgrad Basic-Advanced.
Min intervju varade i 1 minut, sedan så beslöt sig min intervjuare för att jag skulle ta det avancerade testet. Vilket jag gjorde, och fick 3 fel på hela provet. Jag skulle nog inte ens fått det om jag hade insett innan att testet faktiskt inte var på tid, så fick några få slarvfel. Men men, testet var super enkelt, och jag fattade inte varför jag ens var nervös.

Pga att jag hade så bra resultat så kan jag skippa lektionerna för de internationella studenterna och köra på direkt med vanliga college klasser. Dock så måste jag göra ett nytt test, som ett högskoletest ungefär. Med matte och allt.. Fick veta det idag och testet är imorrn. Tur att jag bor med ett geni så han har hela natten på sig att lära mig all han kan. haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar