Driver License

Tanken är att jag ska ta mig ett till körkort. Kan dock inte göra det förns skolan har börjat och mitt visum tekniskt sätt börjat gälla.. Visste dock inte det först så jag och Andrew spenderade hela lördagsmorgonen genom att gå från olika ställen där det är meningen att man kan skaffa sitt körkort. Köerna var på ca 2 timmar, och mesta dels var utomhus. När vi snackat med typ 4 personer kommer vi fram till den sista som säger att mitt visum inte är giltigt än. Så det var bara att ta sitt pick och pack och dra hem igen.. Tack till de första 3 personerna vi snackade med som glömde nämna detta..

Fick mig i alla fall en bok som kvinnan sa att alla måste läsa.. Läste halva boken på ca 40 min och den är verkligen riktad till korkade människor.. Det var en hel del av den där det stod att du inte får köra över andras gårdar för att undvika rödljus och andra skyltar. NO SHIT?! really, had no idea.. haha

Skulle dock inte förvåna mig om jag kuggar skiten bara för att jag bryr mig alldeles för lite.. Men om man ser alla andra i detta land som har körkort så kan man ju undra vart världen är påväg.. Jag har ju ändå kört över typ hela USA med massor av konstiga och skrämmande vägar så jag klarar mig nog.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar