New Years eve

Det finns inga ord som kan beskriva glädjen som jag kände på times square på tolvslaget.. Detta är nog det häftigaste jag någonsin upplevt. Folket, musiken ja allt var bara underbart.

Allt började med att jag och Emelie tåg tåget in till grand central från Darien, sen så mötte vi upp Linnea på grand central, for hem till henne på lexinton ave och sedan så gick vi och åt på en rätt hemsk restaurang om ni frågar mig, inte riktigt min stil men men, det dög :)
Efter det så begav vi oss till rockafeller center (där den där stora julgranen är och den kända isbanan) Och mötte upp en annan svensk au pair, Sandy.
Efter det så gick vi in till times sguare. Och folkmassorna var inte nådiga. Jag kan tippa på att själva times square där bollen släpps är väl typ på 42th street. Och första gatan vi gick in i och försökte komma förbi poliskontrollen sa att vi var tvungen att gå typ till 60th street vilket är typ vid central park. Och vi ba aldrig, då hade man inte sett ett skit. Så vi begav oss mot 47th street och fejkade att vi bodde inne på W hotel på times square, för att de som bor där får självklart komma in.
Det är bara det att för att komma in behöver man en skriven lapp från hotellet, vilket vi inte hade.. Men poliserna släppte in oss ändå! Och vi kom egenom 3 poliskontroller och in till mitten av allt! Andra som försökte komma in fick vända. TUR att poliserna tyckte om svenska tjejer ;)

Det är rätt så roligt att vi hamnade så långt fram vid scenen som vi gjorde. Folk köar nämligen från tidigt på dagen vissa redan på morgonen för att kunna stå på den platsen där vi stod. Vi kom dit 19.30.vilket är SENT!

På restaurangen








Linnea, Emelie och jag





Sandy




Nedräkning, Vi var där fyra timmar innan 12 slaget




12 slaget!!! Har en video med!

Mer bilder kommer! Vi hade en rolig kväll! Kom hem strax efter 3.

2 kommentarer:

  1. Kuung. Det ser otroligt häftigt ut Emmsa! :D

    SvaraRadera
  2. Sååå läckert ...vill också vara där =D.
    När får man då se videon?
    Tänk att fått se detta IN LIVE!!
    Säkert ett oförglömligt minne :)

    SvaraRadera