update

Tänkte att ni där hemma ville ha en update, så här kommer den: Jag har det bra, idag är typ första dagen sen jag kom hit som jag inte är sjuk, vilket uppskattas. Just nu sitter jag i sängen och skriver, klockan är 7.15 pm (19.15)
Jag har nyss gjort middag idag, sallad. Tornfisk för min del och nån konstig vegetarisk "kaka" som ser ut som typ en ostbit full med mögel till mamman ;)

Vädret är kallt men inte superkallt, kanske -5 idag, vi har haft kanske en halvmeter snö i två veckor. men de senaste dagarna har allting regnat bort.. typiskt! endast typ 1 dm kvar nu ju..

Rätt så roligt att ingen amerikan kan hantera varken kyla, snö, regn osv.. Nästa sak som händer är väl att det blåser lite så att man får håret i ögonen och alla slutar gå ut helt och hållet ;) ni skulle ha sett då det var "snöstorm" här haha alla blev typ galna och köpte konserver som att de skulle vara insnöade i 432 dagar, de tog fram snöslungorna i NY när det var 3 cm snö på marken och alla bara vägrade att fara någonstans. För att vara ett sånt fruktansvärt stort och mäktigt land så är det verkligen skrattretande att hela amerikanernas liv stannar upp då vädret är annars är solsken och 20 plusgrader ;)


Nu har jag inte så mycket kvar att prata om, händer inte så mycket. Jobbar för det mesta. Men på söndag blir det nog en sväng förbi NY. För att jag är nämligen ledig.

Har pratat med Maddegumman idag, första gången sen jag kom hit, I feel so bad.. Saknar dig ju, var nästan jobbit att prata. Bli som ledsen. Saknar alla mina vänner och familj super mycket, har inte känt sån stor saknad faktiskt, har haft så mycket att göra. Men nu känns det..

Ha det gött!

5 kommentarer:

  1. Vii saaaaknaaaar duuu!

    Hahahahahahahahahhaha, skrattar så jag storknar av allt det där med amerikanarnas hantering av vädret ;D

    SvaraRadera
  2. det var underbart att prata med dig gumman,var så lycklig av att få prata med dig. Tårarna var ej långt borta. Saknar dig massor bästavän <3 love u

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att du har blivit frisk! :) Själv har jag nyligen drabbats utav magsjuka, en helt underbar åkomma.

    SvaraRadera
  4. Hej hjärtat. Roligt att se alla vänner som tänker på dig, självklart så saknar vi dig. Samtidigt som vi är stolta och avundsjuka på att du tagit dig dit du är idag. Ta vara på tiden på bästa sätt och njut medan du är där alla är kvar när du kommer hem VI LOVAR =D (säkert dina kompisar oxå;))

    SvaraRadera