helgen

Skriver nästan bara om mina helger, för att det är då jag oftast är ledig och kan göra saker. Annars så jobbar jag bara och det är inte så speciellt kul att skriva om. Jobbar över 45 timmar i veckan. 10 timmars pass. Man blir rätt utmattad och har inte tid till något annat..

I lördags jobbade jag bara några få timmar, sen så kom Emelie och Sandy och hämtade mig, vi drog till stamford mall. Gick runt där lite. Och jag och Emelie bestämde oss för att vi behövde klippa håret så vi gick in till en hårsalong och gjorde det helt enkelt. Mitt hår är nu 5 inches. alltså 12 cm kortare! känns superskönt! Emleie blev jättefin i håret även fast hon själv ej tycker så!
Efter det så for vi tillbaka till Darien och käkade middag. Det var en trevlig dag, det tackar jag för!
Sandy släppte av oss hemma hos mig och vi tog min bil till Emelies där vi spenderade resten av kvällen och söndagen.

Jag flyttar typ in hos Emelie varje helg.. Kommer bli jobbigt om hon ska flytta till Kalifornien. lite lång resa att göra varje helg ;)

Söndagen bestod mest i att vi försökte lista ut vad vi skulle göra.. Vi for och handlade massa god mat för att bjuda hennes värdfamilj på. Vi åt frukost på Diner som alla andra helger.

Tror att Emelie nu snart provat alla våfflor de har, denna gång blev det oreo dream! haha




Efter att varit runt på typ alla ställen vi kunde hitta på så blev vi hungriga på lunch så vi tänkte bara ta en liiiten snabb sallad. Det blev inte direkt som planerat!

Fyra tuggor och fjorton dollar senare var vi redo att fara vidare!


Har även grillat säsongens första gång! MUMS!

3 kommentarer:

  1. Gult hår och ullaredströja kan det bli bättre? ;) Jo just det jag hade en smaskig våffla också! :) Måste dock påpeka att jag gillar våra frukostar! :)

    SvaraRadera
  2. Kan förstå det. Det onekligen riktigt gott ut =)

    SvaraRadera
  3. Åååh asså vet du hur sugen jag blir på maten!! Haha du kan inte faxa hit en våffla? ;)

    SvaraRadera