lite roooligt

Här om dagen hände det än rätt så rolig sak då jag och min värdmamma plus lillen var ute och körde. Mitt på en väldigt "vild" väg så står det en minivan med en rätt skräckslagen flicka på sidan av den.


Jag- ska vi stanna?
Vmamma- ja, ska vi slå vad om att det är en Au Pair?

Så vi stannade och så fort hon öppnade munnen så hörde jag att hon var från Tyskland. Hon hade i alla fall fått bensin stop mitt på vägen med två små barn i bilen. otur? Vi hjälpte henne i alla fall, med bensin. Och gav henne pengar till att köpa mer bensin. Mina värdföräldrar är så snälla.


På kvällen ringde tjejen mig, hon hade tagit reda på mitt namn och nummer. Så vi for ut och tog en kopp kaffe, och väl ute så träffade jag typ 5 andra Au Pairer som bor här i Darien.. Typ första gången sen jag kom hit då jag faktiskt träffat andra au pairer. två var från tyskland, en från Polen och två från typ nån stans bredvid Spanien. Man kan ju inte minnas allt. ;)

2 kommentarer:

  1. Portogal, kanske. (grannland med Spanien)
    Puuusssss =)

    SvaraRadera
  2. hahaha vare ines?! därför hon tjata om ditt nr från mig! hahah

    SvaraRadera