NEW YORK 26 December

I Söndags så for Jag, Nicolina (Au Pair från phili) och Emelie till New York. Nicolina hoppade på tåget från hennes hållplats, jag på min i Darien och sedan så mötte vi upp Emelie på grand central, Vilket är en FRUKTANSVÄRT stor tågstation rätt så nära Times Square.

Grand Central

Vi tog en promenad in till Times Squre och då började snöovädret! Vi gick till Hard Rock Cafe och åt bruch. Riktigt gott, tog en riktigt amerikansk hamburgare såklart ;)


Emelie och Nicolina





Som sagt så blev det oväder, snöstorm. Alla amerikaner tror typ att istiden är nära. När det var 2 cm snö på trottoaren så tog de fram snöslungorna! HAHA. Kul! I alla fall så fick vi lite shopping gjort och vi hade en trevlig dag trotts ovädret.
Det var rätt kallt utomhus även för en norrlänning som jag.

Vi blev tvungna att fara hem tidigare än planerat, för att om det blir för dåligt väder så slutar alla tåg att gå. Och det hade ju inte varit så kul.. Det tog oss längre än planerat att komma hem. Tåget gick i snigelfart hem pga all snö, och det tog kanske 2,5 timmar i stället för 50 min. Emelie och Nicolina var tvungen att hoppa av tåget i stamford för att de skulle till New Canaan. Jag satt kvar på tåget och hoppade av i Darien. Jag fick stå ute och vänta i snöstormen i 15 minuter på min värdpappa. Och frös som tusan. Snällt av honom att hämta mig dock. Nicolina Och Emelie fick stå ute och vänta i närmare två timmar! Utomhus i kylan!! Så jag tycker inte alls synd om mig själv. Deras anslutningståg var typ sent. De kom hem närmare midnatt!

Tydligen så är 4 decimeter snö här snökaos! Haha det är det enda man hör på radion. värsta snön på länge osv. haha

3 kommentarer:

  1. Jag saknar dig verkligen!
    Hoppas att du har det bra därborta <3
    Puss och kram / Rebecca

    SvaraRadera
  2. Kanske lite härligt att få känna snö till slut? Det är ju ändå vinter och jul...
    (Gröna gräsmattor stämmer inte riktigt?!)

    Stugan är tom utan dig :C

    SvaraRadera