Söndag

I söndags hade jag veckans enda hela lediga dag. Den spenderades med min vän Emelie. Dagen började med att hon kom hit runt lunch, och hittade igen mitt hus utan att ens bo i Darien, vilket var bra gjort av henne tycker jag!
 Visade henne runt i huset, sen så tog vi bilen ner till starbucks i dariens centrum och tog en fika, sen så gick vi runt och kollade lite i alla små butiker. Fanns dock inte så mycket att se så vi tog vårt pick och pack och körde till stamford mall i stället.
Stamford ligger ungefär 10 minuter med bil från Darien, och för att komma dit måste man ta sig ut på en fyrfilig väg, vilket för oss svenskar är lite annorlunda. Men vi fixade det bra, Emelies förtjänst att vi kom fram levande, eftersom att hon körde ;)

När vi var less på köpcentrat så for vi hem till mig i Darien igen, och Emelie fick träffa min värdfamilj. Vi for även med dem till parken runt 5pm för att se när de sjöng julsånger i en jättefin park som ligger vid en stor damm. Jättemysigt!!


HELA parken var upplyst med dessa små vita papperspåsar med levande ljus i dem

jag och Emelie


Ser ni vad fint det ser ut?

Notera alla SMÅ vita prickar på andra sidan dammen? Papperpåsar! Mysigt som tusan

Julsånger


Dammen



Riktigt mysigt! Efter parkvistelsen så for jag och Emelie vidare till New Canaan där hon bor. Vi käkade på en mysig mexikansk restaurang som båda våra värdföräldrar rekommenderat.. Riktigt trevligt var det! och god mat, vi svenskar saknar dock att inte har såser till något!







En riktigt lyckad kväll! Tack vännen!

1 kommentar:

  1. Det såg riktigt mysigt ut, vad fint med alla ljusen! :) kram

    SvaraRadera